Sportujte! Ani nemoc, která je tabu, vás nezastaví

foto

Hemoroidy jsou nejen onemocněním, za které se lidé stydí, ale také tím, co umí znepříjemnit i běžné aktivity, jako je například sportování. To ale není tak úplně nutné. Bohatě postačí, když dáte sbohem těm, jenž se s hemoroidy tak úplně nekamarádí. Existuje naštěstí mnoho druhů cvičení, díky nimž si dopřejete příval endorfinům navzdory zdravotním potížím.

Fotogalerie

Cvičit s hemoroidy? Ano, ale! Pokud vás již toto onemocněním trápí, mohou některé sportovní aktivity problémy zhoršit, způsobit bolest a podráždění. Na druhou stranu, nedostatek pohybu také není tím nejlepším řešením. Dlouhé sezení je jednou z hlavních příčin vzniku hemoroidů a minimum fyzického vyžití je cestou, jak si „uhnat“ zácpu, zkomplikovat současný stav nemoci, spuštění recidivy, anebo dokonce způsobení nových problémů u těch, kteří nikdy hemoroidy předtím neměli.

Pravidelné cvičení společně s preventivními opatřením mohou pomoci zlepšit zažívání, podpořit správný pohyby střev a být cestou, jak se vyhnout případným potížím.

Pečujte o své zdraví a vyhněte se problémům s hemoroidy

Klíčem k tomu, abyste nezhoršili problémy s hemoroidy není pověsit sport na hřebík, ale zvolení vhodné aktivity.

Cvičení má pozitivní vliv na mnoho tělesných procesů, včetně udržování dobrého fungování trávicího systému. Nejen, že udrží váš vylučovací systém „pravidelný“, ale také pomůže při zácpě, podporuje zdraví tlustého střeva a může dokonce předcházet některým závažným gastrointestinálním onemocněním.

Sporty, které mají zelenou

Při cvičení vedoucí k prevenci onemocnění hemoroidů je cílem podpořit pravidelné vyprazdňování, zlepšit oběh a posílit svaly v oblasti pánve a dolní části zad. Zejména zvýšený průtok krve zvyšuje přísun prospěšných živin a kyslíku do postižené oblasti. Cvičení, která jsou obecně považována za bezpečná a účinná při léčbě a prevenci hemoroidů, jsou:

  • Chůze a další kardiovaskulární cvičení
  • Běžecký pás nebo eliptické strojní cvičení
  • Plavání a vodní aerobik
  • Cvičení zaměřená na svaly svěrače – např. pilates
  • Kegelovy cviky na pánevní dno, Vojtova metoda
  • Jóga – pomáhá posilovat břišní a rektální tkáně

Sporty, jimž je lepší se vyhnout

Aktivity, kterým je vhodné se vyhnout jsou takové, které vyvíjejí tlak na citlivou oblast hýždí. Nepohodlí tak můžete cítit při jízdě na koni, jízdě na kole, veslování a podobných formách cvičení. Vzpírání a cvičení s činkami nejčastěji využívá tzv. Valsalvův manévr neboli techniku, při níž se zadržuje dech a zároveň je vyvíjen tlak na výdech. To vede opět k přetěžování oblasti hemoroidů a případnému jejich zhoršení.

Příprava na cvičení, když vás trápí hemoroidy

Bez ohledu na to, jaké jsou vaše preference ohledně cvičení, existuje hned několik preventivních metod, které od nepohodlí spojeným s hemoroidálním onemocněním, souvisí:

  • Dodržujte pitný režim.
  • Noste volné a prodyšné oblečení, abyste v postižených oblastech nevytvářeli tření.
  • Problém s hemoroidy řešte. Účinně. Prevencí a okamžitou úlevou od nepříjemných příznaků způsobených tímto onemocněním vyřeší přípravek Hemorrelax na bázi biotechnologických peptidů a kyseliny hyaluronové.
  • Vždy se hned po cvičení převlékněte ndo čistého a suchého oblečení.
  • Správná a pravidelná hygiena je alfou a omegou boje proti hemoroidálnímu onemocnění.
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

20°C

Dnes je čtvrtek 23. září 2021

Očekáváme v 11:00 17°C

Celá předpověď