S pronájmem e-shopu od UPgates můžete prodávat online během chvilky

foto

Obraty české e-commerce se v roce 2020 vyšplhaly téměř na 200 miliard korun. To, že internetový prodej zaznamená rekordní čísla, bylo dopředu zřejmé. Rok co rok se to dlouhodobě opakuje a potvrzuje. Takto rapidní nárůst a boom online prodeje však před příchodem koronavirové krize nečekal nejspíš nikdo. A to ani společnost Evici Webdesign, která svým pronájmem e-shop systému UPgates pomohla stovkám českých a slovenských firem ke vzniku nového e-shopu.

Aktuálně na této platformě provozuje svůj internetový obchod více než 1000 podnikatelů. Přibližně polovina pak k UPgates přišla v rekordním roce 2020, kdy společnost zaznamenala velký nárůst nových klientů. Právě pronajímaná řešení se velkou měrou podílela na celkovém zvýšení počtu e-shopů na českém e-commerce trhu. Ten je velmi unikátní. A to nejenom celkovým počtem online obchodů v přepočtu na obyvatele. Počet e-shopů se u nás vyšplhal až téměř k 50 tisícům. Pro srovnání, v čtyřikrát lidnatějším Polsku je počet internetových obchodů poloviční. Slovensko s cca polovičním počtem obyvatel jako Česko má pak jen 11.000 online obchodů. A podobné jsou závěry i ve srovnání s dalšími evropskými zeměmi. Česko je zkrátka e-shopová velmoc.

Lidé u nás nakupují čím dál tím více online. A podnikatelé tento trend do značné míry reflektují. Kdo v dnešní době nemá internetové stránky nebo e-shop, jakoby pomalu nebyl. A to se v minulém roce poznamenaném krizí a vládními opatřeními, jen potvrdilo. Ten, kdo online už byl, v roce 2020 mnohdy vydělal nejvíce. A ostatní, tedy pouze kamenní prodejci, se potýkali s velkými problémy. Část z nich se snažila svůj byznys zachránit a rychle přejít k online prodeji. A přesně to jim umožnil a usnadnil pronájem krabicových systémů. Na těch si vybudovali vlastní e-shop během chvilky a s minimálními finančními náklady.

Příležitosti můžete hledat i mimo českou e-commerce

Výše jsme zmiňovali srovnání české e-commerce se zahraničím. V návaznosti na to můžeme říci, že v zahraničí je pro založení e-shopu stále velký potenciál. Čím nižší je totiž poměr online obchodů vůči počtu obyvatel, tím větší bývá v zemi šance na úspěšnou expanzi a uchycení se na zdejším trhu. Slovensko je pro expanzi ideální startovací zemí. Dál je možné pokračovat do Polska, Maďarska apod. Každopádně toto všechno vám umožní právě platforma UPgates. Ta nabízí plnohodnotnou multijazyčnost, kdy vše spravujete snadno a pohodlně v jedné společné administraci. Zároveň má takzvanou multidoménovost. Díky té zase můžete mít každou jazykovou verzi e-shopu na samostatné doméně. Což můžeme rozhodně doporučit. Za hranicemi je mnoho příležitostí pro váš online byznys. Váš e-shop systém by vás tak neměl omezovat v tom, abyste po nich mohli skočit.

Jak se odlišit v záplavě e-shopů?

Jak už bylo zmíněno, e-shopů je na tuzemském trhu obrovský přehršel. A pořád vznikají nové a nové, které si hledají svou cestu k srdci zákazníků a cílových publik. Jak se ale odlišit od konkurence a mít opravdu originální internetový obchod, který návštěvníka zaujme a nebude mu připadat tuctový? Je potřeba mít originální a neotřelý design. U mnoha pronajímaných systémů se setkáte se šablonami, které nelze moc ohnout a přizpůsobit. Internetové obchody vzniklé na takové platformě pak vypadají jako přes kopírák. Je proto lepší volit systém, který vám poskytne neomezené možnosti grafiky a designové seberealizace. Tady vám opět přijde vhod nástroj UPgates, který disponuje grafických konfigurátorem. Díky tomu máte tisíce a tisíce možností, jak si vzhled vašeho internetového obchodu jednoduše naklikat. Nemusíte být žádný programátor, kodér nebo zkušený grafik. Skvěle vyladěný e-shop si zvládne připravit během pár hodin i začátečník. A pro pokročilejší je k dispozici možnost editace kódu, pomocí které můžete mít design e-shopu komplet na míru a individuálně. Nebo si jednoduše poptat některou z partnerských agentur, která vám design vytvoří přesně podle vašich požadavků.

Přítomnost na internetu se zkrátka pro množství podnikatelů stává stěžejní. A v budoucnu tomu nebude jinak. Přizpůsobovat se musejí i velcí hráči. Ti v posledních letech stále více sázejí na systém bricks and clicks, kdy pozici kamenných prodejen propojují právě s e-shopem. Velké online obchody naopak rozšiřují síť fyzických výdejen. Proto je zřejmé, že trend propojování online a offline nakupování bude pokračovat i v následujících letech. To platí pro mezinárodní řetězec, stejně jako pro malou prodejnu.

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2021 ČTK

7°C

Dnes je úterý 13. dubna 2021

Očekáváme v 19:00 6°C

Celá předpověď