Podnikaní nemusí být zase až tak složité, jak si mnozí myslí. Pokud máme nápad, prostředky na jeho realizaci a odhodlání začít, není nic jednoduššího, než se do světa velkého byznysu vrhnout. S čím bychom však měli počítat také, to jsou možné dodatečné náklady, které se mohou objevit a na které je třeba dát si pozor. Obvykle s nimi mnoho podnikatelů nepočítá a následně mohou být překvapeni.
Získat firmu může být snadné
Vše může začít už samotnou firmou. Získat ji rozhodně není složité. Navíc už není nutné absolvovat byrokratické kolečko napříč úřady, jelikož vlastní společnost si lze pohodlně koupit. Jednou z nejlepších možností je prodej sro od 499 €. Cesta k vlastní firmě tak nebyla jednodušší. Na co ale nesmíme zapomínat, to je určitě fakt, že s provozem firmy jsou spojeny také četné náklady, jako například nutnost platit kancelář či alespoň sídlo, stejně jako se neobejdete bez pomoci účetní, nebo daňového poradce. A to mohou být i tisíce měsíčně, na které je nutné při plánování vašeho byznysu myslet.
Provoz firmy také není zdarma
Co je tím myšleno? Doslova vše, co souvisí se samotným provozem vaší společnosti a vašeho byznysu. Pokud bychom měli být konkrétnější, může se jednat například o:
- Protočenou vodu
- Propálenou elektřinu
- Platby za telefon a internet
- Spotřebu tonerů i papírů
A čím více zákazníků nebo zakázek máte, tím větší mohou dané náklady být. Při počítání vašich zisků tedy nezapomínejte ani na tyto položky. Nehledě na to, že se jednou dostanete i do stádia, kdy budete potřebovat zaměstnance. A i ti jsou nemalým výdajem. Zvláště v souvislosti s celkovým daňovým zatížením v naší zemi.
Pravidelné opravy jsou nutností
Je pravdou, že pokud se rozhodnete například pro oblast online podnikání, plně vám k rozjetí firmy stačí stůl a počítač. Pokud ale zabrousíte do oblasti offline byznysu, třeba do oblasti stavebnictví, již se bez pravidelných oprav nářadí, ale i strojů neobejdete. Příkladem může být nutnost koupit gumové pásy na bagr, který je k výkonu vaší činnosti nezbytný. Pokud jejich nákup odložíte, riskujete problémy spojené s bezpečností práce. Pozitivem je, že vývoj tohoto sortimentu jde neustále kupředu a tak aktuálně nabízené možnosti splní očekávání jak z hlediska kvality, tak i odolnosti a také životnosti. Přesto jsou při prvním nákupu výdajovou položkou, která může přijít skutečně znenadání. Stačí jenom neopatrná manipulace.
Počítat je třeba i s investicemi do vývoje
Na ten mnoho podnikatelů nemyslí, což je rozhodně chyba. Z jakého důvodu? Jelikož právě vývoj a neustálá modernizace ho může posouvat stále výše, díky čemuž se bude také vzdalovat od svých konkurentů. Investice do vývoje mohou být realizovány v celé řadě oblastí. Ať už to jsou moderní technologie, nebo třeba samotné zázemí, efektivita různých procesů, stejně jako to může být vývoj produktů, které vyrábíte. Často může stačit jenom malá úprava, využití flexibilní hadice a rázem je výrobek kvalitnější a lepší. Třeba s ohledem na lepší výdrž, lepší výkony, ale přinést může i pozitiva v rámci svého chlazení, nebo udržení potřebného tlaku v systému. To logicky může znamenat možnost prodávat ho i za vyšší ceny, díky čemuž se právě tento typ investice jednoduše vrátí.
Mluvíme-li o investicích s návratností, nesmíme zapomínat také na to hlavní. I to jsou dodatečné náklady, se kterými mnoho podnikatelů nepočítá, nebo nechce počítat. Jsou to prostředky, které vložíme do reklamních kampaní. Už dávno neplatí, že by se dal jakýkoliv produkt nebo služba efektivně prodávat bez reklamy. Současné možnosti však nabídnou poměrně jednoduché měření její efektivity. Vždy platí, že utržit bychom měli více, než do reklamy investujeme. Jedině tak máme jistoty, že skutečně funguje. A že funguje správně.