Internetové podnikání je už několik let na vzestupu. Proniknout do jeho tajů není zase až tak složité, jak si mnozí mohou myslet. Stačí pouze vědět, jakým směrem se ubírat. My se proto podíváme hned na dvě možné varianty, které existují. A to i s ohledem na případnou časovou, ale i finanční náročnost spojenou se vstupem do tohoto odvětví.
Prodávat online je snadné
První cestou je logicky eshop. V tomto ohledu nesmíme zapomínat na jeden důležitý fakt, že Česká republika je doslova eshopovou velmocí. Jenom těžko byste hledali jinou zemi, kde je tolik eshopů v porovnání s počtem obyvatel. Ačkoliv to může znamenat velkou konkurenci, ne každý eshop je provozován skutečně naplno. A to vám dává možnost prosadit se.
O tolik jednodušší to může být v případě, kdy se vyhnete všem složitým cestám a svůj eshop si založíte doslova do několika málo minut. Umožní vám to pronájem eshopu. Tedy řešení, které je k dispozici každému, kdo nechce čekat několik měsíců na systém na míru, ani si nechce kupovat předražená krabicová řešení. I proto se touto cestou vydávají začínající, ale i zkušení podnikatelé.
Náklady na provoz jsou minimální
Čeho se musíme dotknout, to jsou i náklady spojené s provozem internetového obchodu. Kdo vsadí na výše zmíněný pronájem, ten určitě nemusí zoufat. Obecně by se dalo říci, že internetový obchod nemusí vyjít na více peněz, než několik desítek korun měsíčně. Samozřejmě záleží na konkrétních požadavcích a potřebách. Už za tuto cenu však můžete získat několik praktických funkcí, kam se řadí:
Možnost provozu na vlastní doméně
- Vytváření mailing listů
- Napojení na porovnávače cen
- Možnosti různých typů dopravy
Ti náročnější dnes samozřejmě mohou i v rámci pronájmu získat řadu doplňkových vlastností, tedy takzvaných modulů. Faktem by mělo být to, že se cena eshopu bude odvíjet právě od toho, co potřebujeme. Toto řešení oproti pevným paušálním platbám přináší výhodu hlavně v tom, že platíme skutečně jenom za to, co reálně využíváme. A to ať už se jedná o využití krátkodobé, nebo naopak využití dlouhodobé.
Vydělat lze i na klasickém webu
Na eshop nyní na krátkou chvíli zapomeňme a pojďme se podívat na druhou možnost online výdělku. Ta sice není tak známá, ale rozhodně o ní můžeme říci, že funguje. Navíc je méně náročná, než první varianta. Nemusíte řešit logistiku, reklamace, ani případné kontroly z České obchodní inspekce a dalších institucí. Vše zkrátka může fungovat mnohem jednodušeji. Navíc nepotřebujete žádný eshopové systém, jelikož vám stačí pouze klasická internetová stránka.
Jaké jsou možnosti výdělku?
Když se podíváme na jednotlivé cesty, kterými se můžete vydat, určitě dominuje affiliate marketing. Forma propagace, díky které získáváte provize za uskutečněné obchody u řady prodejců zboží i služeb. Vydělávat na internetu však můžete i prodejem reklamních článků nebo odkazů, stejně jako pomocí reklamy. Ať už prodávané, nebo poskytované společnostmi Google či Seznam. Ideální cestou je samozřejmě několik variant kombinovat.
Náklady na provoz? Mohou být i nulové
V případě online byznysu se neobejdete bez systému, který zkrátka něco stojí. U této možnosti však mohou být náklady i nulové. Příkladem je vytvoření web stránky na atomer.cz. Nejenom, že je velmi jednoduché, ale je také bezplatné. Stejně jako následný provoz. A k výše uvedeným aktivitám skutečně nepotřebujete nic jiného, než jednoduchý web. Důležitým faktem tak zůstává nutnost mít na něm kvalitní obsah, stejně jako lze návštěvnost podpořit i různými variantami reklamních kampaní, které přivedou kýžené návštěvníky, kteří budou spojeni s vaším ziskem.
Ať už se tedy vydáte jakoukoliv cestou, nezapomeňte na jednu důležitou radu na závěr. Bez práce, nejsou koláče. A to platí jak v klasickém, tak samozřejmě také v online byznysu.