Už dva roky mohou firmy v České republice svým zákazníkům a obchodním partnerům dokázat, že jsou spolehlivé. Prestižní certifikát Prověřená společnost je udělen jen firmě, o které na internetu nekolují žádné negativní recenze. Společnosti tak získají účinný nástroj k efektivní propagaci a budování pozitivní image. Certifikát Prověřená společnost dnes využívá na 76 tisíc firem v různých evropských státech. „Naše stránky Proveřenáspolečnost.cz měsíčně navštíví 25 tisíc uživatelů, kteří hledají spolehlivé firmy ve svém okolí,“ uvedla v rozhovoru Lucie Bujnošková ze společnosti Centrum Výzkumu názorů klientů, s.r.o.
Proč by měla firma o certifikátu Prověřená společnost uvažovat?
Důvodů je hned několik. Každá společnost potřebuje v konkurenci obstát a průzkumy ukazují, že zákazníci i obchodní partneři hledají firmy hlavně na internetu. Důležitou roli přitom hraje jejich pověst. Certifikát Prověřená společnost potvrzuje, že firma je spolehlivá a na síti o ní nekolují žádné negativní zmínky nebo komentáře. Je důležité podotknout, že účast v projektu Prověřená společnost se pojí s bezkonkurenčně nízkými náklady v porovnání s mnoha výhodami, které s sebou certifikát přináší.
O jaké výhody konkrétně jde?
Bezesporu je to vzbuzení důvěry. Každý obchodník, který jedná se zákazníkem nebo obchodním partnerem, dobře ví, jak těžké je získat náklonnost v počátku spolupráce. Statistiky ukazují, že pokud si klient vybírá mezi dvěma neznámými společnostmi s podobnou nabídkou, zvolí zpravidla tu, která nese certifikát Prověřená společnost. Firmy s naším certifikátem se také odlišují od konkurence a pomáháme jim budovat pozitivní image. To vítají hlavně dnešní podnikatelé, kteří nemohou vynaložit tak vysoké rozpočty na reklamu jako velké korporace.
Jinými slovy, certifikát zákazníkovi říká – jsme důvěryhodní a spolehliví, zvolte si nás.
Ano. Od začátku našeho projektu, který byl vyvinut v roce 2013 v Polsku, je naším cílem poskytnout potenciálním zákazníkům přístup k souboru firem, které si zasloužily uznání za vysokou kvalitu poskytovaných služeb a jež dodržují zásady etického jednání.
Certifikát nezíská každá firma, která si za něho zaplatí, jako je to v jiných případech. Jak firmy vybíráte?
Přesně tak. O tom, zda certifikát Spolehlivá společnost firma získá, rozhodují skuteční uživatelé, klienti a obchodní partneři. Na začátku je vždy studie, která ověřuje, zda má společnost jakékoliv negativní recenze na internetu. K tomu využíváme speciální software a firmy vybíráme na základě tzv. koeficientu názoru.
Přiblížíte nám ho?
Výstupem studie je číselná hodnota – buď nula, nebo jedna. Když o společnosti nekolují negativní názory na internetu a získá hodnotu nula, může se zúčastnit projektu Prověřená společnost. V opačném případě je označená jako nespolehlivá.
Komu byste certifikát Prověřená společnost doporučil?
Každé společnosti, která si zakládá na vztahu se svými zákazníky a zvolila si férovou cestu v podnikání. Prostřednictvím našeho certifikátu získá nové klienty a vybuduje si snadno a efektivně pozitivní image.
Prozraďte nám na závěr, jaký první krok musí firma udělat, aby mohla o získání certifikátu usilovat?
Je to velmi snadné. Stačí vyplnit jednoduchý formulář na našich webových stránkách www.proverenaspolecnost.cz, kde se zájemci dozví také další podrobné informace o výhodách a podmínkách certifikátu Prověřená společnost.