9 důvodů, proč pravidelně používat odšťavovač

foto

Prakticky každá autorita z oblasti zdravé výživy doporučuje, aby jsme denně konzumovali 6 - 8 porcí zeleniny a ovoce, což je pro většinu lidí "Mission Impossible". Odšťavňování je však jedním z nejjednodušších způsobů, jak to dokázat.

Fotogalerie

Na první poslech může znít pravidelní, každodenní odšťavňování od děsivě. Jak začít? Kolik ovoce a zeleniny denně kupovat? Jakmile se tomu dostanete na kloub a do svého každodenního života implementujete "plán odšťavňování", začnete vidět i cítit efekty. Jak se odšťavňování bude stávat součástí vaší každodenní rutiny, nejen vy objevíte na sobě překvapivé změny, ale začne je vnímat i vaše okolí.

1. Jste o krok vpřed a den teprve začíná
Většina lidí se vymotá z postele s oteklými očima, hodí do sebe šálek kávy, v lepším případě popadne i nějaký muffin a utíká do práce. Jsou to sice snídaně, ale... Ještě vždy je před nimi 6 - 8 doporučených porcí zeleniny a ovoce... A na druhé strane jste zde vy, kdo už hned ráno má zkonzumován celý košík zdravých a čerstvých produktů.

2. Stáváte se odborníkem v obchodě s potravinami
Jak často se ocitnete na nákupu červené řepy, kokosové vody, zázvoru a manga? Odšťavňování vám umožňuje stát se experimentátory, vyzkoušet nové věci, na které nejste zvyklí.

3. Začínáte objevovat léčivé účinky zeleniny a ovoce
Cítíte, že u vás začíná rýma? Poražte ji šťávou plnou vitamínu C. Potřebujete více energie? Na to je zde citron a zázvor. Každodenní odšťavňování se může zdát být výzvou, ale vyzkoušení různých kombinací pro vaši fyzickou i mentální pohodu je perfektní způsob, jak diverzifikovat příjem ovoce a zeleniny a zároveň bavit vaše chuťové pohárky.


Přečtěte si také: pro odšťavňování je důležitý kvalitní odšťavňovač. Vynikající výsledky v testech dosáhl např. Bosch MES25A0 (aktuální test odšťavovačů zde).



4. Spíte jako miminko
To není náhoda.  Šťávami získáváte přirozený zdroj melatoninu, který podporuje spánek. Druhy ovoce a zeleniny, které obsahují melatonin jsou: banány, třešně, zázvor a rajčata. Některé šťavnaté bylinky, jako je koriandr a kopr také obsahují sloučeniny, které bojují proti stresu a úzkosti a podporují relaxaci a hlubší spánek.



5. Vaše pleť záři
Ale ještě předtím se mohou dít divné věci. V závislosti na předchozí formě vašeho stravování, pravidelná, každodenní konzumace odšťaveného ovoce a zeleniny může na začátku způsobit objevení se vyrážek, protože toxiny se dostávají z těla.

6. Vaše koupelnová rutina je jiná
Ať už váš moč páchne divně jako chřest, je růžový v důsledku pití řepy a rebarbory, nebo frekvence je vyšší než obvykle kvůli celeru, vaše každodenní koupelnová rutina se pravděpodobně změní. A nejen to... šťávy vám poskytnou množství rozpustné vlákniny. Kromě toho odstraňují nerozpustnou vlákninu, což je vláknina, která dodává objem vaší stolici a v podstatě tlačí jídlo přes trávicí trakt. Rozpustná vláknina je velmi prospěšná pro zdraví střev, působí jako prebiotikum a podporuje růst dobrých bakterií.



7. Všimnete si, že už nemáváte neodolatelnou chuť na "sladké"
Protože s tunami odšťaveného ovoce a zeleniny dostáváte do těla množství vitaminů a minerálních látek v jediné porci, co jste předtím nedostávali. Chuť na sladké obvykle pochází z nedostatku u živin, kterých je v běžné "normální" stravě málo.

8.  Vaše chutě se mění
Odšťavňování je skvělé na hubnutí - ale ne tak, jak si to možná myslíte. Čerstvá šťáva není nějaké magické řešení, kdy vypijete sklenici džusu denně a tuk se zázračně rozpouští.
Odšťavňování na hubnutí funguje proto, protože ten pohár (nebo tři) čerstvé šťávy vás mění zevnitř. Dokonce ani nevíte, že se to děje, ale jednoho dne se vzbudíte a uvědomíte si, že jste na to zvyklí a bez chutě čerstvých, syrových produktů si už neumíte představit svůj den. Zpracované, smažené a mastné potraviny začínají pro vás ztrácet na přitažlivosti. Salát na večeři si vyberete ne proto, že musíte, ale proto, že na něj máte chuť. Začnete připravovat své vlastní omáčky na těstoviny, protože se vám zdá, že kupované chutnají příliš uměle. Děje se to postupně, ale děje se. A tak vám odšťavování pomáhá zhubnout - a váhu si udržet - na celý život.

9.  Vaše kuchyň vypadá jinak
Zaprvé to bude vaše chladnička, nabitá čerstvou zeleninou a ovocem, které lemuje police. Poté, co se stanete závislým, budete chtít upgradovat svůj starý mixér a zakoupit si první pomalý odšťavovač. Na to začnete reorganizovat kuchyňskou linku, aby ste vytvořily prostor pro vašich nových pomocníků.
A není to jen kuchyň. Vaše knihovna se začne plnit knihami receptů a na ledničce máte nalepené poznámky o složení vašich oblíbených šťáv. A o blozích o odšťavňování ani nemluvě, budete je mít jako záložku ve svém notebooku...

Na co si třeba dát pozor
Učte se z chyb druhých a nebudete "platit vysoké školné". Protože jsme vás varovali.... Mnozí začínají odšťavňovat hlavně ovoce. A kdo by se divil? Ovoce je úžasné! Má však vysoký obsah cukru. Pokud nejste informováni, když začínáte s odšťavňováním, můžete zvolit nesprávný poměr množství ovoce a zeleniny. Ovoce vytváří koncentrovaný zdroj cukru a bez dostatečného množství vlákniny na zpomalení jeho absorpce můžete cítit slabý závratě nebo bolesti hlavy.
Abyste se vyhnuli příliš velkému množství cukru při odstavu ování, snažte se dodržet poměr zeleniny k ovoci 80/20 a usledovať příjem z plodů s vysokým obsahem cukru, jako je ananas, mango, papája a banány. Držte se raději ovoce s nízkým obsahem cukru.

Barva vaší pokožky může změnit na oranžovou

Jedním z nejzajímavějších vedlejších účinků odstavování a je, že může způsobit zvláštní projevy na pokožce (pokud nejste opatrní).

Pokud například pijete příliš mnoho mrkvové šťávy, barva vaší pokožky může změnit na zajímavý odstín oranžové. Nazývá se to karotenóza - do krve se dostává příliš mnoho karotenu. Z vyčajne není nebezpečná, ale vy vypadáte, jako byste to přepískli se samoopalovacím krémem. S mrkvovým džusem to tedy nepřehánějte.

Každodenní odšťavňování je změna životního stylu. Nákup ekologičtějších produktů, modernizace odšťavňovače a změna stravovacích návyků se může zdát jako obrovská výzva. Avšak významné množství vitaminů a minerálních látek ve vaší stravě daleko převyšuje jemné změny ve vaší obvyklé rutině. A co je nejdůležitější, budete překvapeni, kolik přínosů pro zdraví objevíte při experimentování s různými chutěmi a jejich kombinacemi.

Zdroje informací:
    • https://www.juicingwithg.com/benefits-of-juicing/

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

16°C

Dnes je čtvrtek 19. září 2019

Očekáváme v 23:00 8°C

Celá předpověď