Anketa čtenářské auto roku 2019 zná své vítěze: čtenáři 4 redakcí vybírali ze 14 kandidátů!

foto Seminář, panelové diskuze s odborníky z oboru a předávání cen ankety Čtenářské auto roku slavnostně završily 25.11.2019 v prostorách Autoklubu ČR výroční čtenářskou anketu MOTORVIZE Fans Award 2019
Den MOTORVIZE Fans Award na Polygonu ÚAMK v Pardubicích
Seminář, panelové diskuze s odborníky z oboru a předávání cen ankety Čtenářské auto roku slavnostně završily 25.11.2019 v prostorách Autoklubu ČR výroční čtenářskou anketu MOTORVIZE Fans Award 2019

Praha 28. listopadu 2019 (PROTEXT) -

- Anketa "Čtenářské auto roku" letos obdržela rekordních 14 nominací od 12 automobilek

- Testování nominovaných novinek přilákalo rekordních 27 čtenářů, z nichž se pro tyto účely stali na jeden den porotci hledající nejlepší vůz podle svého nejlepšího přesvědčení

- V rámci doprovodného programu "Den bezpečné jízdy MOTORVIZE," konaného pod záštitou Ministerstva dopravy ČR proběhly na Polygonu ÚAMK v Pardubicích také kurzy bezpečné jízdy, semináře s redaktory i motoristický sraz

- Slavnostní vyvrcholení s panelovými diskuzemi s odborníky z oboru a předáváním cen proběhlo v sídle Autoklubu ČR, celkem 8 ocenění předal David Vršecký (Buggyra Racing)

- Vítěznými automobily jsou Mazda 3 (Mainstream) a Lexus ES (Premium segment)

Letošní ročník MOTORVIZE Fans Award byl pojat velkolepě od prvního momentu až po závěrečný seminář, kterým celá tato dnes již tradiční motoristická akce skončila. Právě seminář, panelové diskuze s odborníky z oboru a předávání cen ankety Čtenářské auto roku slavnostně završily 25.11.2019 v prostorách Autoklubu ČR výroční čtenářskou anketu MOTORVIZE Fans Award 2019. Ač by se mohlo zdát, že hlavním bodem programu pozdního odpoledne či večera bylo vyhlášení oficiálních výsledků a předávání cen zástupcům automobilek, opak se stal pravdou. Především pro veřejnost, a to laickou i odbornou, byl rozšířen formát známý z předešlých let o seminář skládající se ze dvou panelových diskuzí. První z nich v rámci hlavního tématu "Budoucnost automobilového průmyslu a udržitelná mobilita" přivítala jako hosty Františka Vaška (expert inovací, innogy ČR), Ivana Indráčka (předseda představenstva, SČS - Unie nezávislých petrolejářů ČR), Radovana Mužíka (Managing partner, Fleet Partners) a Adama Sládka (CO&founder and CEO, inhubo). Do druhého tematického bloku, který se věnoval "Bezpečnosti v dopravě, bezpečné jízdě a zdokonalování řidičů nejen na silnici," pozvání přijali: Jan Chabada (obchodní a produktový ředitel, Global Assistance), Tomáš Neřold (vedoucí organizace BESIP pod MDČR), Martin Apeltauer (manažer projektu Autoškola jinak!), Robert Kotál (předseda představenstva, Dopravní akademie) a za oblast motorsportu také David Vršecký (šéfkonstruktér, Buggyra Racing), který zároveň později předal ceny v jednotlivých kategoriích Čtenářského auta roku.

Jak to všechno začalo: Den MOTORVIZE Fans Award na Polygonu ÚAMK v Pardubicích

Vše ale začalo o více jak 14 dní dříve, konkrétně 9.11. letos měli čtenáři hned čtyř partnerských magazínů (MOTORVIZE.cz, Autohled.cz, #HORIZONTFULL a Expressauto.cz) možnost otestovat na 14 nejzajímavějších automobilových novinek, které nominovalo celkem 12 automobilek. Zcela poprvé bylo v anketě Čtenářské auto roku přistoupeno k testování nominovaných kandidátů ve dvojicích, což v praxi představovalo lehké prodloužení testovací trasy (tentokrát na cca. 30 min a 21 km), určení místa ke střídání řidičů a hlavně zdvojnásobení počtu členů poroty - ti byli vybráni předem na základě vyplněných registrací a zveřejněných příspěvků na sociálních sítích (s hashtagem #porotaMOTORVIZE2019). Jejich počet se tak meziročně zvýšil na téměř dvojnásobek, a to na číslo 27 hraničící s maximální kapacitou. Zvýšit bylo potřeba i dohled, organizátorů z řad partnerských redakcí tak bylo na dvě desítky. Celkově po 21 km dlouhé dopolední trase a 18km odpolední ujeli čtenáři rekordních 3700 km, a to s vozidly, jejichž celková hodnota dosáhla na těžko uvěřitelných 16 milionů Kč. Naprostou novinkou byl i bohatý program určený široké veřejnosti bez ohledu na (ne)účast v již zmíněné porotě. Den MOTORVIZE Fans Award na Polygonu ÚAMK v Pardubicích tak byl nejen o čtenářském autě roku, ale i o výstavě nejzajímavějších automobilových novinek roku 2019, kurzech bezpečného ovládání vlastního vozu a seminářích se zkušenými redaktory a závodníky. A právě edukativní charakter doprovodného programu konaného jako Den bezpečné jízdy MOTORVIZE pod záštitou Ministerstva dopravy ČR a osobně p. ministra JUDr. Vladimíra Kremlíka dal za vznik myšlence druhého závěrečného panelového bloku věnující se taktéž bezpečnosti na silnicích.

Slavnostní vyvrcholení: vyhlášení oficiálních výsledků a předávání cen

To, na co všichni netrpělivě čekali, přišlo na řadu až ve večerních hodinách závěrečného semináře, a to po 16 dnech od samotného testování. V letošním roce k dosavadním šesti cenám za první tři místa v obou základních kategoriích (Mainstream a Premium), přibyly ještě dvě dílčí ocenění. O celkem sedm cen, z nichž hned u sedmi nechyběl honosný pohár s tradičním motivy MOTORVIZE (červená barva, gravírované redakční logo a speciální font písma), se tentokrát nepopralo jen 14 nominovaných automobilů. V rámci novinky, ceny online čtenářů, totiž bylo díky databázi Autohled.cz možné hlasovat pro jakýkoliv v současnosti prodávaný automobil. Pokud se ale vrátíme do Autoklubu ČR, vyhlašování začínající již za tmy začalo úvodním slovem šéfredaktora MOTORVIZE.cz, který jej využil pro shrnutí Dne MOTORVIZE Fans Award a úspěchů redakce v uplynulých 365 dnech i pěti letech, po dobu nichž tu pro veřejnost online magazín s mottem "Svět aut očima mladých lidí" je. Z nich stojí za zmínku celkem 8 406 hodin sledování YouTube kanálu MOTORVIZE, z čehož více než 2 800 h věnovali videorubrice „Za Volantem“ čtenáři v roce 2019. Z celkového počtu více než 700 zveřejněných publikací pak hned 208 mělo v datumu rok 2019. Největšími úspěchy, za které šéfredaktor poděkoval především redakčnímu týmu, byly ale meziroční nárůsty sledovanosti, kdy na YouTube bylo zaznamenáno +13 procent a u návštěvnosti online magazínu hned 116 procent.

Kategorie mainstream: především těsný boj mezi Mazdou a Peugeotem, následovaný Škodou Superb

V rámci vyhlašování měla svůj prostor nejdříve kategorie Mainstream. Z celkových osmi kandidátů zmínili zástupci redakce hned 5. Ocenění si pak za třetí místo pro modernizovanou Škodu Superb převzal z rukou Davida Vršeckého obchodní ředitel partnerského dealerství Auto Palace Spořilov, p. Ondřej Tomšů. Druhým místem v letošní anketě navázal na loňské prvenství (tehdy ještě v karosářské verzi fastback) Peugeot 508 SW, pro cenu si přišla PR manažerka českého zastoupení (P Automobil Import), pí. Radka Matthey. S velkým úsměvem na tváři a potěšením v duši si pak pro první místo v kategorii získané Mazdou 3 s převahou jedné desetiny v hodnocení (1,714 vs. 1,725) došel p. Radim Kubalák, Marketing Director CZ/SK pro Mazda Motor Europe. Krátkou pauzu mezi oběma kategoriemi využili redaktoři k vyhlášení dílčí ceny "Poměr cena/výkon," jehož bodování tvoří součást hodnotícího archu každého porotce. V letošním roce získal tuto cenu SsangYong Korando.

Kategorie Premium: pouhých šest setin pro Range Rover před Volvem a jedno velké vítězství

Za zlatý hřeb večera se dá považovat kategorie Premium. Ze šesti nominovaných vozů zde byly tentokrát zmíněny čtyři. Ani tentokrát nebyla předána "bramborová" medaile. Čtvrté místo ale zástupce značky Lexus (za model RX) nemuselo vůbec mrzet, ve hře totiž měli ještě jeden vůz, a to model ES. Menší ze třech pohárů nakonec převzala PR manažerka Volvo Cars Czech, pí. Petra Doležalová, a to za model Volvo V60 (dosahující průměrné známky 1,758). Jen kousek výše (o pouhých šest setin v průměrném hodnocení) se mohl radovat zástupce značky, která před dvěma roky anketu opanovala absolutně. Není ale divu, že si letos odváží skvělé druhé místo cenu Range Rover Evoque, když na tehdy vítězný Velar navazuje technicky i designově. Cenu za Jaguar Land Rover Austria Gmbh převzal Jan Lichner, Regional Sales Manager CZ. Absolutní vítězství, a to zcela doslovně, si v letošním roce odváží Jakub Květoň, Lexus manažer, za model ES, který zúčastněné čtenáře zcela očaroval. To dokazuje výsledná průměrná známka 1,384, díky níž tento manažerský sedan odskočil úplně všem soupeřům.

Redakční tým tímto ještě jednou děkuje všem zúčastněným, partnerům i samotným automobilkám. I v příštím roce budou mít čtenáři z řad široké veřejnosti možnost otestovat ta nejzajímavější nová auta na českém trhu a určitě si redakční týmy jednotlivých magazínů zase připraví nějaké ty novinky.

"Akce potvrdila, že potenciál v optimalizaci využití vozidel je velký, na což reaguje třeba naše flexiauto - chytrá sdílená mobilita do firem a zároveň dobrý způsob, jak začít s elektromobily. Tato propozice je přínosná pro nás i klienty - identifikujeme vhodné využití a služby, které firmy chtějí. I když se názory na čistou mobilitu různí, konstruktivní debata a ověřování v praxi nás posune dál, i proto jsem rád za účast v závěrečném semináři Motorvize Fans Award. V innogy se čisté mobilitě dlouhodobě věnujeme a jsme jedničkou v CNG. Je to technologie se stále velkým potenciálem, což potvrzují nákupy do firemních flotil i samotná EU tím, že uvažuje o měření emisí v souvislosti s životním cyklem vozidla také pomocí W-T-W analýzy, v níž CNG vychází skvěle," okomentoval svou účast František Vašek (expert inovací, innogy).

OFICIÁLNÍ VÝSLEDKY ANKETY ČTENÁŘSKÉ AUTO ROKU 2019:

Kategorie Premium: 1. Lexus ES (1,384), 2. Range Rover Evoque (1,752), 3. Volvo V60 (1,758), 4. Lexus RX (1,774)

Kategorie Mainstream: 1. Mazda 3 (1,714), 2. Peugeot 508 SW (1,725), 3. Škoda Superb (1,87), 4. Seat Tarraco (1,93), 5. SsangYong Korando (1,96)

Cena on-line čtenářů: Peugeot 508 (všechny verze) - 16 % všech příchozích hlasů

Dílčí cena v kategorii poměr cena/výkon: SsangYong Korando (1,46)

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

10°C

Dnes je neděle 8. prosince 2019

Očekáváme v 11:00 8°C

Celá předpověď