Jak mohou firmy pracovat s cenami lépe a strategicky?

foto

Praha 10. června 2019 (PROTEXT) - Retail in Detail, série odborných konferencí zabývajících se zásadními tématy rozvoje retailu, pokračuje už v úterý 11. 6. 2019 dalším dílem, věnovaným horkému tématu tvorby cen. Program této zásadní odborné události z dílny Blue Events byl právě zveřejněn. Sestává se z velmi reprezentativního souboru expertů a manažerů, kteří mohou retailerům i jejich dodavatelům pomoci s celkovým „upgrade“ cenotvorby.

Náš maloobchodní trh prošel za 30 let revolucí - od státem pevně stanovených cen až k cenám, které jsou totálně „tekuté“. Více než polovina obratu se realizuje za tzv. akční ceny - se slevou, která mnohdy vůbec nemá logiku. Jsme svědky cenového chaosu, kdy výrobci i obchodníci přicházejí zbytečně o své marže, aniž by to spotřebitelé vnímali jako hodnotu.

Cena jako základní číslo na trhu u nás přestala fungovat. Je nejvyšší čas vrátit ceně její strategickou roli a začít dělat cenotvorbu inteligentně. V tuto chvíli je na trhu dostatek expertů i reálných zkušeností s implementací jejich řešení. Skvělá možnost diskutovat strategickou cenotvorbu detailně a koncepčně.

Správná cena jako základ úspěšného retailového byznysu

Úvod konference Retail in Detail/ Strategic Pricing bude věnován analýzám stávající situace na českém a slovenském trhu a strategickým možnostem jejího zásadního zlepšení ve prospěch celého řetězce aktérů podílejících se na tvorbě hodnoty v maloobchodě. Program otevře Jonathan Smith, expert s rozsáhlou zkušeností z práce pro mezinárodní řetězce, spolupracující nyní s českým start-upem Yieldigo. Ve svém vystoupení se zaměří na naši cenovou politiku v mezinárodním srovnání. Ukáže, kde jsou naše slabiny a jaké jsou možnosti importu fungujících řešení. Naváže na něj Petr Křiklan z firmy Nielsen, který popíše cenovou architekturu našeho trhu a nastíní cesty k jejímu ozdravění. V diskusi o cenách nemůže v našich podmínkách chybět téma promocí - aktuální situaci v této oblasti se proto bude ve své analýze věnovat Petr Miklík z portálu Kupi.cz.

Zahraniční zkušenosti s tvorbou cen ukazují, že významným pomocníkem již nyní mohou být nejnovější technologie. Jejich možnosti představí Nikola Pleska z Microsoftu, který pozve účastníky také k návštěvě expozice, která přímo v prostorách konferenčního centra představí technologie diskutované v odborném programu. O prioritách retailerů v oblasti automatizace bude následně, s využitím výsledků právě dokončovaného mezinárodního výzkumu, mluvit Marian Šramko ze Zebra Technologies Europe.

Jde to! I tady a teď....

Další programový blok ukáže, že i na českém a slovenském trhu se blýská na lepší časy. Potvrdí to příklady úspěšné cenové strategie i ukázky implementace nástrojů optimalizace cen. Jednotlivá vystoupení představí a do kontextu maloobchodní praxe uvede Miroslav Černý, expert se znalostmi získanými jak z retailu, tak z práce pro značkové výrobce.

Program této části zahájíme velmi optimisticky. Tomáš Hejkal (STOCK Plzeň - Božkov) ukáže, že i v podmínkách našeho vysoce konkurenčního, cenově citlivého a promocemi zdecimovaného trhu lze dosáhnout vysoce nadprůměrného růstu kategorie. Jak vidí strategii tvorby cen různé obchodní firmy, prozradí Marek Hallér, člověk s rozsáhlou praxí v oblasti pricingu a revenue managementu pro několik významných firem. Od strategie k velmi konkrétním otázkám implementace nových přístupů program posune Milan Havlíček z Yieldigo, který představí optimalizaci cen s využitím umělé inteligence. Slibuje při tom, že nepůjde o žádnou sci-fi, ale o ukázky funkčních řešení, která svým uživatelům již nyní vydělávají peníze. Martin Rösler z VKF Renzel ČR poté předvede, že dynamická tvorba cen dnes již nemusí být jen konkurenční výhodou pro e-shopy, ale lze ji implementovat i v kamenných prodejnách.

Znalosti účastníků nepochybně obohatí i vystoupení speciálního hosta - Francoise Acca z ECR France. Právě v této zemi totiž probíhají dvě protichůdné iniciativy - dodavatelé a retaileři se společně pod taktovkou ECR snaží formou samoregulace vytvořit základní pravidla promočních akcí, stát pak přišel s velmi agresivní snahou tvorbu cen regulovat. Tyto 2 francouzské lekce jsou nepochybně velmi poučné i pro nás a jsme rádi, že se podařilo je do programu zařadit.

Závěr konference bude patřit neformální diskusi na žhavá témata spojená s cenovou strategií. Za moderace Jana Patery z Blue Events se jí zúčastní Petr Bena (Alza.cz), Tomáš Formánek (Logio), Tomáš Zahradník (Tchibo) a Vladimír Finsterle (Lekarna.cz).

O konferenci Retail in Detail/Strategic Pricing

Kdy? 11. 6. 2019

Kde? Konferenční centrum Microsoft, BB Centrum - Budova Delta, Praha 4

Co? Program je k dispozici na webu Retail in Detail.

Jak? Registrace na toto odborné setkání je již otevřena zde: https://2019-strategic-pricing.shopper21.cz/cs/registrace

Kdo? Tomáš Krásný, Blue Events

Kontakt:

Jan Patera

tel.: +420 731421751

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

25°C

Dnes je neděle 16. června 2019

Očekáváme v 1:00 15°C

Celá předpověď