Společnost Philip Morris byla přistižena při propagaci cigaret IQOS mladým na sociálních sítích

foto

Washington (USA) 15. května 2019 (PROTEXT/PRNewswire) -

Prohlášení Matthewa L. Myerse, prezidenta neziskové organizace Campaign for Tobacco-Free Kids

Nová investigativní reportáž agentury Reuters odhaluje, jak společnost Philip Morris International agresivně propagovala svůj výrobek IQOS s vyhřívaným tabákem na Instagramu a na dalších platformách sociálních médií a oslovila miliony mladých lidí po celém světě. Tato zpráva demonstruje naprostý nedostatek upřímnosti společnosti Philip Morris, když slibovala, že bude cigarety IQOS uvádět na trh pouze pro stávající kuřáky, a ne pro mladistvé a nekuřáky - slib, na který se Úřad pro kontrolu potravin a léčiv (FDA) spoléhal, když nedávno povolil prodej IQOS ve Spojených státech.

Společnost Philip Morris ve snaze předejít škodám oznámila před zveřejněním reportáže agentury Reuters, že pozastavila „digitální ovlivňování spojené s tímto produktem". Philip Morris opět mění své chování, jen když je přistiženo při činu.

Jejich tvrzení o nabízení IQOS pouze stávajícím kuřákům bylo odhaleno jako podvod. Po několik měsíců společnost Philip Morris nabízela IQOS na sociálních médiích milionům mladých lidí a nezastavili se, dokud nebyli přistiženi. Zatímco Philip Morris se snažilo tento problém řešit jako ojedinělou chybu při zaplacení 21letému influencerovi na sociálních médiích v Rusku, agentura Reuters zdokumentovala několik příkladů toho, jak propagují IQOS na Instagramu, často s použitím mladých, atraktivních influencerů (organizace Campaign for Tobacco-Free Kids také zdokumentovala mnoho případů propagace IQOS v sociálních médiích). Skutečností je, že se jedná o agresivní marketingovou strategii zavedenou napříč desítkami zemí. Od března 2018 do března 2019 byly příspěvky na sociálních médiích pomocí hashtagu #iqos zobrazeny 179milionkrát na Instagramu a Twitteru (podle nástroje pro analýzu sociálních médií Keyhole).

Kromě toho Philip Morris i nadále ignoruje další způsoby prodeje IQOS mladým lidem, včetně pivních slavností, plážových večírků a módních přehlídek, které sponzorovali v jiných zemích a které využívají k prezentaci IQOS jako zábavného a módního životního stylu. Společnost Philip Morris realizovala strategii marketingu IQOS způsobem, který oslovuje a ovlivňuje nejširší okruh zákazníků, včetně mladých lidí (příklady marketingu IQOS ve světě).

Není šokující, když Philip Morris tvrdí, že IQOS nepropaguje pro mládež. Je to stejná společnost, která tvrdí, že nikdy neprodávala Marlboro nebo jiné cigarety mládeži. Tento problém nebude vyřešen přijetím tvrzení společnosti Philip Morris o nevině. V USA musí úřad FDA agresivně monitorovat způsob propagace IQOS při uvedení tohoto produktu na trh v průběhu letošního roku. Pokud společnost Philip Morris uvede na trh IQOS v USA pomocí sociálních médií a jiných strategií, které použila k oslovení mladých lidí v jiných zemích, FDA by okamžitě měl zrušit povolení prodeje pro tuto společnost. Ostatní země, kde se IQOS prodává, musí přísně dodržovat zákazy a omezení marketingu tabáku a zajistit, aby se vztahovaly na IQOS.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/458701/campaign_for_tobacco_free_kids_logo.jpg

KONTAKT: Caroline Renzulli, +1 202 296 5469, crenzulli, @tobaccofreekids.org

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2019 ČTK

20°C

Dnes je pondělí 19. srpna 2019

Očekáváme v 23:00 19°C

Celá předpověď