Zákazníci e-shopů si ročně nevyzvednou zboží až za 6 miliard Kč

foto Nákup na internetu, internetový prodej on-line shoping, eshop - ilustrační foto.

Praha - Zákazníci internetových obchodů si ročně objednají a nevyzvednou zboží v hodnotě 4,3 až šest miliard korun. Takových zásilek je ročně tři až pět procent. E-shopy tak na dopravě, balném a práci tratí ročně 460 až 650 milionů korun. Vyplývá to z údajů společnosti Shoptet, jež se zabývá tvorbou a pronájmem e-shopů.

Lidé na své zásilky zapomínají hlavně v létě. Naopak procento nevyzvednutých balíčků klesá s blížícími se Vánocemi.

"Běžně se vrací tři až pět procenta všech zásilek, což samozřejmě není nic příjemného, ale obecně to chod e-shopu nijak vážně nenaruší. Pokud je to více, měl by e-shop uvažovat o opatřeních, která by nakupující motivovala balíčky vyzvedávat," uvedl ředitel společnosti Shoptet Miroslav Uďan.

Češi letos utratí v internetových obchodech rekordních zhruba 115 miliard korun, meziročně o pětinu víc. Podíl e-commerce na celkovém maloobchodu v ČR dosáhne téměř 11 procent.

Počet internetových obchodů v Česku loni klesl o 600 na 36.200. E-shopů mírně ubývá třetí rok v řadě. V roce 2014 jich bylo nejvíc, 37.200. Víc než třetina lidí stále využívá k placení nákupů na internetu dobírku, 28 procent platí při převzetí zboží v kamenné pobočce e-shopu. Dalších 17 procent platí kartou on-line a devět procent využívá bankovní převod.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2017 ČTK

Načíst další článek

13°C

Dnes je neděle 24. září 2017

Očekáváme v 3:00 12°C

Celá předpověď