Babiš u rady ČT neuspěl se stížnostmi na reportáže o dluhopisech

foto Předseda hnutí ANO a bývalý ministr financí Andrej Babiš.

Praha - Rada České televize (ČT) zamítla většinu bodů ve stížnostech bývalého ministra financí a šéfa hnutí ANO Andreje Babiše na redaktory České televize týkajících se zejména reportáží o jeho nákupu jednokorunových dluhopisů Agrofertu. Zapravdu mu dala pouze v tom, že ČT v reportáži k jinému tématu zbytečně pro ilustraci použila záběr svazku komunistické Státní bezpečnosti s krycím jménem Bureš, které údajně používala pro Babiše. ČTK to dnes řekl předseda rady Jan Bednář.

Zamítavou odpověď odeslali radní ČT Babišovi po středečním zasedání. Babiš serveru Lidovky.cz, který o zamítnutí informoval, řekl, že takový výstup očekával a rozhodnutí vnímá jako odraz vlivu politických stran. Žádné další kroky nechystá, uvedl.

Reportáže podle stížností zpochybňovaly legitimitu nákupu dluhopisů a mohly účelově vyznívat tak, že Babiš lhal ohledně svých příjmů, i když to nebylo spolehlivě prokázáno. Jedna z reportáží pak podle stěžovatele mohla evokovat dojem, že nákup dluhopisů byl účelový s cílem vyhnout se placení daní a že společnost Agrofert, která dříve Babišovi patřila, je protežována při získávání veřejných zakázek. Babiš žádal rovněž pracovněprávní postih redaktorů, kteří se na vzniku reportáží podíleli.

Pochybení redaktorů již dříve odmítl generální ředitel ČT Petr Dvořák i etický panel České televize. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, které Babiš stížnosti rovněž adresoval, je po vysvětlení ze strany ČT odložila.

Nejasnosti kolem Babišova majetku se vynořily v souvislosti s tím, že v roce 2013 koupil dluhopisy svého holdingu Agrofert za 1,5 miliardy Kč. Babiš už dříve řekl, že na nákup těchto dluhopisů využil své předchozí příjmy. Nejasnosti nakonec vedly k Babišovu odchodu z vlády.

Reklama
Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2017 ČTK

Načíst další článek

27°C

Dnes je neděle 23. července 2017

Očekáváme v 11:00 24°C

Celá předpověď