Jak získat až o 4350 Kč vyšší odškodnění za zpožděný let

Praha 14. června 2018 (PROTEXT) -

Během letních prázdnin se více zpožďují lety kvůli dovoleným, přičemž předpisy týkající se odškodnění jsou vůči cestujícím velmi štědré. Za zpoždění letu uvnitř EU jim připadá až 10.260 Kč, u letů za hranice Evropské unie až 15.400 Kč.

Na cestující je vyvíjen poměrně silný marketingový tlak ze strany různých komerčních firem, které za provizi nabízejí vyřízení kompenzace u aerolinek.

Uplatňovat nárok na odškodnění se ale vyplatí nejprve napřímo, přehledný návod plný příkladů nabízí server Skrblík.cz. Až v případě problémů s aerolinkou se vyplatí obrátit na komerční agenturu, která si ale z vyplacené kompenzace strhne provizi až 4350 Kč.

Žádost o odškodnění podejte sami, vyhnete se platbě 30% provize

Společnost si od cestujícího vyžádá veškeré podklady a poté jeho jménem vznese nárok na vyplacení náhrady. Klient obvykle v úvodní fázi nic neplatí, agentura si strhne provizi až z vyplacené kompenzace. Pokud žádost skončí nezdarem, klient nic neplatí.

Výše provize pro agenturu se obvykle pohybuje v rozmezí 25-30 %. U nejvyššího odškodnění za více než tříhodinové zpoždění na letu ze/do země mimo EU tak činí až 4350 Kč.

Skrblík doporučuje požádat o kompenzaci nejprve na vlastní pěst a agenturu do procesu zapojit až po zamítnutí nebo u složitějších případů, kdy je řešení soudní cestou nevyhnutelné. Na svých stránkách čtenářům nabízí odkazy na kompenzační formuláře padesáti nejvýznamnějších aerolinek.

Když aerolinky odmítají platit, nenechte se hned odbýt

Zkušenosti s vymáháním odškodnění má redaktor Skrblíka Petr Novák. Na jeho letu z Los Angeles do Paříže vzniklo vinou aerolinky více než tříhodinové zpoždění na příletu a spolu s ním nárok na kompenzaci 600 eur.

Novák požádal o odškodnění přes web aerolinky spolu s kolegou, který letěl stejným letadlem, avšak na jinou rezervaci. Zatímco kolegovi byla kompenzace obratem vyplacena, redaktor Skrblíka se dočkal zamítavého stanoviska s vysvětlením, že zpoždění nevzniklo vinou letecké společnosti.

"Po zamítnutí se vyplácí nárokovat kompenzaci ještě jednou, neboť mohlo dojít k individuálnímu pochybení jako v mém případě. Aerolinky moji žádost znovu prozkoumaly a poté vyplatily odškodnění i mně“, dodává Novák.

Kdy vzniká nárok na kompenzaci

Odškodnění je stanoveno paušálně v závislosti na délce a trase letu, vyplácí se pouze při tříhodinovém a delším zpoždění na příletu.

Lety v rámci EU

Do 1500 km250 eur6410 Kč
Nad 1500 km400 eur10260 Kč
Let mimo EU
Do 1500 km250 eur6410 Kč
1500-3000 km400 eur10260 Kč
Nad 3000 km600 eur15400 Kč

Aby mohlo dojít k vyplacení náhrady, musí dojít k pochybení na straně letecké společnosti.

Všechny podmínky odškodnění za zpoždění nebo zrušení letu Skrblík přehledně vysvětluje v článku odškodnění za zpoždění letu. Nechybí v něm názorné příklady, výjimky ani odpověď na otázku, kdy se vyplatí řešení prostřednictvím odborné firmy.

Informace lze libovolně využívat při dodržení dvou podmínek:

- Vždy je nutné v článku citovat web Skrblik.cz

- U online médií je nutné do článku vložit klikatelný odkaz na https://www.skrblik.cz/

Kontakt:

Petr Novák

pn@skrblik.cz

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2018 ČTK

28°C

Dnes je sobota 18. srpna 2018

Očekáváme v 17:00 29°C

Celá předpověď