Spotřebním družstvům skupiny COOP vzrostl meziročně obrat o více jak 6% díky inovacím, rekonstrukcím prodejen i podporou lokálních výrobků. Prodejny v malých obcích se naopak propadají do ztráty a musí se uzavírat

foto Prodejna
Prodejna
Interiér prodejny COOP
Samoobslužná pokladna Terno

Praha 29. listopadu (PROTEXT) - Díky růstu ekonomiky v České republice a většímu zájmu zákazníků zaznamenaly prodejny COOP významný růst. Hlavní důvod růstu je pak dán zaváděním nových inovací na prodejny, což jsou například samoobslužné pokladny, nebo prodej potravin přes internet a také investicemi do rekonstrukcí prodejen pro příjemnější nákupní prostředí. Důležitá je také role doplňkových služeb na pokladnách typu platba složenek, cas-back, nebo spolupráce s Českou poštou na projektu Pošta Partner. Pro podporu lokálních produktů a výrobců se pak spustily nové kampaně v regionech zvýrazňující právě tyto místní výrobky, které vyhledávají zákazníci i ze vzdálenějších lokalit.

Opačná je pak situace v malých obcích, kde díky růstu mezd a nedostatku pracovních sil dochází k uzavírání velkého množství prodejen. Spotřební družstva tyto malé prodejny dlouhodobě finančně dotovala, aby udržela jejich chod. V letošním roce došlo ovšem k výraznému růstu mezd a COOP tím kopíroval celorepublikovou situaci výrazným zvýšením mezd svým zaměstnancům. Mnoho prodejen se tak dostalo do výrazné ztráty. Spotřební družstva proto již řadu měsíců komunikují s obcemi i kraji a hledají možné formy pokrytí těchto ztrát a udržení prodejen. Zároveň COOP vyzval politiky, aby se zabývali obchodní obslužností venkova. Provozování prodejen v malých obcích totiž není podnikáním, ale veřejnou službou pro místní. Těm se v případě zavření prodejen výrazně zhoršuje kvalita života. „Lidé si přejí hezčí prodejny s dobrým sortimentem. Upravujeme tak stovky prodejen po celé republice. Abychom však mohli tyto investice do rozvoje dělat, nemůžeme již nadále dotovat z našich prostředků ztrátové prodejny. Nejsme státní firma, ale našim úkolem je rozvíjet družstva ve prospěch našich členů“ říká Pavel Březina, předseda Svazu českých a moravských spotřebních družstev.

Svaz českých a moravských spotřebních družstev (Skupina COOP) sdružuje 47 spotřebních družstev, která provozují dohromady téměř 2.700 prodejen s celkovou prodejní plochou okolo 350.000 m2 a zaměstnávají na 13.500 lidí. V roce 2016 vykázala česká a moravská spotřební družstva obrat v hodnotě přes 27 mld. Kč. Počet členů družstev je cca 130 000.

Členská družstva vystupují pod společnou značkou COOP, která je tak největší sítí prodejen potravin v České republice. Více než 400 prodejen potravin je začleněno do maloobchodních řetězců COOP TUTY, COOP TIP, COOP TERNO a COOP DISKONT. Kromě obchodní činnosti provozuje SČMSD také 8 středních odborných škol, manažerský institut, nebo půjčovnu automobilů pod značkou Europcar a mobilního virtuálního operátora COOP Mobil.

Kontakt pro média:

Lukáš Němčík - lukas.nemcik@coop.cz

Mobil: +420 603 588 330

http://www.skupina.coop/170-let-coop

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz

Reklama

ISSN: 1213-5003 © Copyright 2017 ČTK

6°C

Dnes je pondělí 11. prosince 2017

Očekáváme v 1:00 5°C

Celá předpověď